Werkwijze:
U kunt zowel telefonisch als per e-mail contact met me opnemen. Het eerste gesprek is vrijblijvend en telefonisch. We bespreken of ik iets voor u kan betekenen in uw situatie en of u mogelijk in aanmerking komt voor een vergoeding van de kosten.
Daarna maken we een afspraak voor een persoonlijk gesprek, de intake van ongeveer 1 uur, wat bij u thuis kan plaats vinden. We brengen uw situatie en wensen in beeld, iedere situatie is immers anders en heeft iets anders nodig. Daarbij kijken we wat voor u prioriteit heeft en welke regeltaken er nodig zijn. U blijft zelf bepalen wat er gebeurd, wat u zelf doet en wat ik voor u kan doen. Na het gesprek ontvangt u een samenvatting van de situatie en daarna maken we duidelijke afspraken.
We houden persoonlijk contact; telefonisch of per mail om de voortgang te bespreken en u op de hoogte te houden.
Iedere situatie is anders dus maatwerk is het uitgangspunt van mijn dienstverlening.
Kosten:
De kosten van een Mantelzorgmakelaar worden n veel gevallen vergoed door de (aanvullende) zorgverzekering. Bij steeds meer verzekeringen en in de aanvullende verzekering zijn de kosten voor de mantelzorgmakelaar opgenomen. Informeer altijd bij uw zorgverzekeraar hoe u verzekerd bent.
Soms is een vergoeding mogelijk vanuit de vrije besteedbare ruimte in een Persoons Gebonden Budget, de gemeente of werkgever.
Bent u inwoner van de gemeente Bernheze dan kunnen de kosten door de gemeente vergoed worden. Klik op deze link voor meer informatie.
Indien bovengenoemde vergoeding voor u niet van toepassing is zal ik het gangbare uurtarief rekenen.
Op mijn diensten zijn de algemene voorwaarden van de branchevereniging en bijgaand privacy reglement van toepassing.